Paintball to ekstremalna gra taktyczno – militarna, w której każdy – bez względu na wiek, płeć, czy wykonywany zawód ma szansę zmierzyć swe siły z pozostałymi zawodnikami i walczyć z nimi jak równy z równym. Nawet ogólna sprawność fizyczna nie decyduje tutaj o przewadze i możliwości szybkiej wygranej. Fakt, że podczas rozgrywki dużo się biega, chodzi, klęka, a nawet czołga, to jednak najważniejszymi cechami dobrego painballisty są przede wszystkim: refleks, umiejętność analitycznego myślenia i szybkiego podejmowania decyzji oraz zachowania zimnej krwi w sytuacjach, kiedy poziom adrenaliny sięga zenitu. Poza tym paintball przypominać ma nasze młodzieńcze fascynacje, kiedy to bawiliśmy się w wojnę posługując się kawałkiem drewna, ale teraz mamy możliwość trafienia kogoś naprawdę- zostawić ślad farby i delektować się trafieniem? Chcesz sprawdzić sam siebie – to przyjdź i zobacz!!! Poniżej przedstawiamy scenariusze, które mogą być użyte w czasie gry- oczywiście każdy z nich może ulec modyfikacji w zakresie przewidzianym przez Państwa). Możemy również zorganizować zabawy według Państwa propozycji:
Standardowa gra w zdobywanie flagi przeciwnika (patrz wyżej), jednak uczestnicy mają do dyspozycji 21 kulek każdy na całą grę. Jest to doskonały sposób na połączenie w jednej grze markerów zaawansowanych technologicznie z prostymi. Półautomat nie będzie miał już tak miażdżącej przewagi nad Splatem. Do standardowych zasad gry w zdobywanie flagi należy dorzucić tylko to, że zawodnicy nie mogą przekazywać sobie kulek (dzielić się) i zawodnik, który wystrzela wszystkie swoje kulki kończy grę. Limit 21 kulek można oczywiście zamienić na 50, 150, 200, czy ile dusza zapragnie. Jednak czym więcej kulek będziemy mieli do dyspozycji tym bardziej gra będzie zatracała swój sens.
Dwie drużyny: atakujący i broniący. Obrońca wybiera teren, na którym będzie się bronić i oznacza go (nie wolno obrońcom wychodzić poza wybrany teren). Czas, w zależności od ilości graczy, rodzaju i rozmiaru terenu. Atakujący wygrywa zdobywając flagę (wystarczy ja podjąć), obrońcy wygrywają powstrzymując atak.
Prosta gra polegająca na odbiciu zakładnika. Dwie drużyny. Jedna zła (terroryści) porywa zakładnika, druga dobra (anty-terroryści) odbija zakładnika (nie tkniętego). Gra na czas ok. 10 min. Jeżeli drużyna ratunkowa nie zdąży odbić biedaka (wynudzi się potwornie) to przegrywa. Zakładnik nie może poruszać się aż nie zostanie dotknięty przez "swojego" gracza. Do tego czasu nie wolno terrorystom strzelać do zakładnika. Zakładnik jest uratowany jeżeli nie tknięty powróci do swojej bazy.
Scenariusz stary jak świat. Jedna osoba musi poświęcić się i odłożyć pistolet (prezydent – ewentualnie prezydentem będzie organizator). Pozostali gracze dzielą się na ochroniarzy i terrorystów. Ochrona powinna być liczniejsza. Misja ochroniarzy polega na bezpiecznym przeprowadzeniu prezydenta przez pole określoną wcześniej trasą (wariant 1), lub z określonego punktu do drugiego (wariant 2). Misja terrorystów - sprzątnąć prezydenta bez względu na straty własne. (scenariusz przysłał i poleca Dego z klubu Stalker, W-wa). Gwarantujemy niezapomniane przeżycia oraz wysoki poziom adrenaliny.